Namen in cilji Razširjenega programa

Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami.

Zato je pomembno, da se zagotovi:

  • povezanost obveznega in razširjenega programa,
  • primerljiv evropski standard tujejezikovne zmožnosti osnovnošolcev,
  • sistematično razvijanje transverzalne veščine pri učencih.

Cilji razširjenega programa:

  • Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
  • Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
  • Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
  • Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
  • Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
  • Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki …).
  • Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
  • Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
  • Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
  • Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno-umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
  • Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževanje poti ter trajnostni razvoj.
  1. Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa.
  2. Načelo avtonomije in odgovornosti.
  3. Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
  4. Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
  5. Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije.
  6. Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin (kritično mišljenje, sodelovanje in komuniciranje, ustvarjalno mišljenje, digitalne veščine, samouravnavanje).
  7. Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.
Dostopnost